Wykształcenie

  • Neurlologopedia - Pomorski Uniwersytet Medyczny
  • Logopedia - Uniwersytet Szczeciński
  • Diagnoza i terapia pedagogiczna - Uniwersytet Szczeciński
  • Pedagogiga:Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka - Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Edukacja osób niepełnosrpawnych i logopedia - Uniwersytet Szczeciński

Specjalizacje

w Fabryce Terapii:

Kontakt

+48 511313400
aleksandra.furmanska@fabrykaterapii.pl

mgr Aleksandra Furmańska

właściciel - neurologopeda, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, pedagog

Moja praca jest moją pasją. Ogrom możliwości jakie otwierają się każdego, kolejnego dnia, z każdym nowym pacjentem jest piękna lekcją.... uczestniczenie w tych lekcjach i pomaganie Państwu jest wspaniałym doświadczeniem.

Kursy i szkolenia:

  • Diagnoza i terapia niemowlaków oraz noworadków – terapia miofunkcjonalna.
  • Postępowanie neurologopedyczne w rozszczepie (teoria i praktyka).
  • Mikropoalryzacja mózgu.
  • Elastyczny Terapeutyczny Taping w logopedii/neurologopedii podejście Esther de Ru.
  • Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego.
  • Mioterapia – podejście autorskie.
  • Elektrostymulacja w logopedii.
  • Biofeedback EEG (Neurofeedback EEG) w zastosowaniu klinicznym oraz treningu szczytowej wydajności – stopień II (zaawansowany).
  • Kurs Johansen IAS.
  • Integracja odruchów ustno-twarzowych wg S.Masgutowej (poziom I).
  • Stymulacja bazalna – poziom pogłębiający.
  • MAKATON – poziom I.
  • Metoda werbo-tonalna – poziom I.
  • Terapia sygmatyzmu międzyzębowego. Strategie wg Roby Merkel Walsh oraz inne wybrane metody terapii.
  • Język migowy – stopień II.
  • Afazja - postępowanie z chorym w ostrym okresie udaru. Diagnoza i terapia. Warsztaty neurologopedyczne.
  • Afazja. Diagnoza i terapia. Analiza wybranych zespołów neurologicznych. Warsztaty neurologopedyczne.
  • Logorytmika jako profilaktyka logopedyczna.
  • Terapia dziecka z mutyzmem wybiórczym – stopień II.
  • Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy.
  • Afazja dziecięca, niedokształcenie mowy o typieafazji (pochodzenia korowego), alalia. Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami mowy uwarunkowanymi korowo".
  • Kinezjotaping w logopedii.
  • Wczesna diagnoza i stymulacja logopedyczna u noworodków i niemowląt.
  • Dysfagia - Zaburzenia połykania u dzieci i doroslych.
  • System ortodoncji funkcjonalnej MFS.
  • Staw skroniowo - żuchwowy okiem logopedy.
  • Niemowlak u logopedy.
  • NIE PATRZY, NIE SŁUCHA, NIE MÓWI! Od czego zacząć trening bazowych umiejętności komunikacyjnych.
  • Dysfagia w neonatologii i pediatrii.
  • Metoda Krakowska®.

    W ramach Metody Krakowskiej®:
  1. Terapia Neurobiologiczna
  2. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania
  3. Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji
  4. Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych
  5. Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych
  6. Diagnoza i terapia dzieci z ZA
  7. Alalia (opóźniony rozwój mowy, SLI) - diagnoza i terapia
  8. Metody wywoływania głosek

Informacje dodatkowe

Na codzień w swojej pracy wykorzystuje system ortodoncji funkcjonalnej MFS. Jestem wielką fanką nowoczesnego podejścia do pracy z pacjentem z zaburzonymi funkcjami obszaru ustno-twarzowego.
Szczególnie cenie siebie pracę z dorosłymi pacjentami i niemowlakami.
Prywatnie mama ośmioletniej Michalinki oraz prawie już dwuletniej Karolinki.