Aleksandra Olędzka

Wykształcenie

  • Edukacja Osób Niepełnosprawnych i Logopedia - Uniwersytet Szczeciński
  • Filologia polska, specjalizacja Logopedia - Uniwersytet Warszawski:
  • Neurologopedia - Uniwersytet SWPS Warszawa:

Specjalizacje

w Fabryce Terapii:

mgr Aleksandra Olędzka

neurologopeda, pedagog

Jestem neurologopedą z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w pracy terapeutycznej. Specjalizuję się w diagnozie i terapii mowy i komunikacji u dzieci z zaburzeniami rozwojowymi oraz w budowaniu systemu językowego u osób dorosłych (utraconego wskutek afazji). Prowadzę poradnictwo oraz terapię funkcji prelingwalnych u noworodków i niemowląt, wykorzystując terapię miofunkcjonalną.

W terapii kieruję się podejściem holistycznym, wykorzystując metody wspomagające, m.in. terapię ustno-twarzową, elektrostymulację czy masaż Shantala (Certyfikowany Instruktor).

Kursy i szkolenia:

  • Terapia Neurobiologiczna;
  • Stymulacja funkcji prelingwalnych – wczesna opieka logopedyczna nad dzieckiem 0-2 roku życia;
  • Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej;
  • Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu;
  • Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych;
  • Diagnoza i terapia dzieci z Zespołem Aspergera;
  • Profil Psychoedukacyjny PEP-3;
  • Test SON-R 2,5-7, badanie i interpretacja wyników;
  • Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania;
  • Metoda Krakowska w przedszkolu;
  • AAC – Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się osób z poważnymi zaburzeniami komunikacji (35-godzinne zajęcia metodyczne+praktyka w placówce)
  • Trener dziecięcy kompetencji społecznych
  • Terapia ustno-twarzowa i jej wpływ na rozwój funkcji pokarmowych i mowę u dzieci z grupy ryzyka i dorosłych z zaburzeniami neurologicznymi
  • Certyfikowany Instruktor Masażu Shantala
  • Elektrostymulacja w praktyce logopedycznej
  • Opieka logopedyczna nad pacjentem z rozszczepem wargi i/lub podniebienia
  • Miofunkcja – Diagnoza i stymulacja u noworodków i niemowląt
  • Praca z trudnymi zachowaniami u osób z ASD.